Monday, May 9, 2016

Penang Life



Tangal 29 Februari 2016, bermulalah hidup aku di Penang.
Nasiblah muka aku pun boleh masuk dengan muka Penang ni. hikhik




Jadi nak dijadikan cerita aku dapat offer kerja di sini. 
As a young dentist di Pusat Pergigian Kanak-kanak & Kolej Latihan Pengajian Malaysia.
Mantap kau! Lenguh tangan aku nak type. Panjang nau tempat kerja pun.
Sewaktu aku masuk ke sini, aku takdalah culture sangat dengan tempat ni memandangkan before masuk lagi aku dah dengar cerita dari senior-senior aku bahawasanya tempat ni memang tak banyak clinical skills, more on training the nurses, techinicians & dsa(s). Pendek cite, jadi lecturerlah!

Officers lain yang masuk sekali dengan aku ada dalam 7orang termasuk aku. Dan yang shoknya 6orang dari itu graduated from UM. So apa lagi, buat genglah kito hiks

APA KERJA AKU KAT SINI?
Dah nak masuk 2bulan aku kat sini, overall kerja aku halfday jadi trainer. Macam pegi jaga clinic, dan check kerja nurses merawat pesakit. Or pegi tengok dsa(s) kat makmal untuk bagi demo ataupun duduk tercongok depan mereka incase mereka ada soalan nak tanya. Officer dengan technician tak banyak contact sangat sebab officer tak masuk campur dengan kerja lab dorang. Nak comment lelebih, dorg lagi hebak kut hiks
Dan half day lagi, kitorang akan treat patient by appoinment.
Dalam seminggu akan ada 1hari outpatient, di mana patient emergency masuk, kita rawat & bagi next appoinment.
Lain-lain macam jadi supervisor projek dorang. Hm cenggitulah!
Kerja kat sini super rilex. Bila balik kerja takde rasa nak pengsan. Tapi tulah, takkan ada semua benda best, politik kat sini tak best.. Aku malas nak cerita lebih lanjut pasal ni. Kalau nak taw, mai lah kerja sini dulu haha

LIFE PENANG MACAM MANA?
Sebab kerja pun rilex, so malam banyak masa terluang.
Oleh itu, aku dan housemates berbekalkan moto "Stay Fit and Keep Beautiful" kami bersepakat untuk menghabiskan masa dengan pegi gym. Kitorang registered lah gym dan bayar monthly. Gitteww

Hm okey itu jelah kut aku nak cakap untuk entry ni. Yang lain lain nantilah aku cita. Masa masih panjanggg. Ok gerak lu paper roger!



Siapa siapa berminat boleh pm lol

















0 komen masok!:

 

Blog Template by BloggerCandy.com